Kerst in een korte broek

28 december 2018 - Ao Nang, Thailand

Die zonnebril, hahaIMG-20181218-WA0004

We hopen dat jullie leuke kerstdagen hebben gehad! Voor ons is het al bijna een jaar geleden dat we ons huis in Meteren achter ons lieten, wat gaat de tijd snel. Jasmin woont zelfs al langer in Thailand dan dat ze in Nederland heeft gewoond. Ook was het de eerste keer dat we Sinterklaas en Kerst in een korte broek hebben gevierd. Anders… maar wel erg leuk! En lekker warm natuurlijk.

Momenteel is het topdrukte bij ons met de scooters die we verhuren. Het hoogseizoen is van november t/m april en van half december tot half januari is het piekseizoen. Soort bouwvak zoals we die in Nederland kennen. We zijn heel benieuwd hoe het er voor ons volgend jaar om deze tijd uit ziet. Zou AsiaDomes volgeboekt zijn in deze periode net na de opening? Hoe zal het eruit zien als alles af is? We kijken er enorm naar uit in ieder geval.

Voor AsiaDomes zijn de vergunningen bijna rond, we hopen in februari te starten met bouwen. Voor een deel van de financiering starten we zeer binnenkort een crowdfunding campagne. We zouden het erg waarderen als je daaraan mee doet. Wat krijg je ervoor terug? Per bedrag kan je kiezen uit verschillende opties zoals een gratis hotelovernachting of een polo in een maat naar keuze. Klik hier om in te schrijven op de campagne zodat je als eerste weet wanneer we live gaan.

Ons team voor evangelisatie onder prostituees is uitgebreid naar 4 vrouwen. Heel mooi om te zien dat God ook andere harten enthousiast maakt voor dit werk. Vorige week dinsdag hebben we kaarsen en het Bijbelboek Johannes uitgedeeld. Mooie gesprekken gehad en fijn om ook via die manier het contact te leggen. Al vanaf begin dit jaar hebben we contact met een ladyboy die aan de ene kant graag veel meer wilde weten over het geloof maar aan de andere kant ook heel schokkende seksuitspraken deed. Ik dacht toch dat ik wel wat kon hebben maar zal de letterlijke woorden maar niet vertalen ;-). De laatste keer dat we haar spraken hebben we haar het Bijbelboek Johannes gegeven. Net daarna heeft ze de stap uit de bars naar een restaurant gemaakt. Heeft ze het Bijbelboek gelezen? Met welke redenen is ze uit de bars gegaan? We hopen haar nog een keer te spreken te krijgen om meer te horen maar vaak blijft het een raadsel. Soms kennen wij het verdere verhaal van een vrouw niet waardoor we niet altijd zien of gesprekken ook een uitwerking hebben maar we hopen en bidden dat de gesprekken die we hebben ook gezegend worden.

Ondertussen genieten we enorm van onze kleine meid. Ze begint al aardig te kletsen en kan heerlijk spelen. Zwemmen vindt ze helemaal geweldig dus wat dat betreft woont ze wel op de juiste plek.

Lekker relaxen bij het zwembad

Voor nu wensen we jullie alvast een gezellige jaarwisseling en een heel gelukkig nieuwjaar!

Hartelijke groeten,

Yke, Gonny & Jasmin Kooistra

Zullen we haar opsturen naar Nederland of toch hier houden?Onze 'vaste' eettent, voor 1.25euro een maaltijd :-).

1. L.J.Kooistra-Westland:
    28 december 2018
    Jullie met z`n drietjes ook een goede jaarwisseling gewenst. Pa en ma Kooistra
  2. Gonny:
    29 december 2018
    Bedankt! Dat komt zeker goed.
  3. Greet Bogerd:
    30 december 2018
    Beste Gonny, Yke en Jasmin,
    Mooi om jullie verhaal te lezen. Bijzonder wat jullie daar doen in het verre Thailand. Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat! Ook met Jasmin. Mooi meisje!
    Gods zegen toegewenst bij alles, ook in het nieuwe jaar en bij al jullie plannen.
    Hartelijke groeten,
    Hans, Greet en Evertjan.
  4. Harmke:
    2 januari 2019
    Heee Gonny en co! Mooi om jullie verhalen te lezen!! Heel veel zegen en liefde voor 2019. Dat het evangelisatie werk mag groeien en de bouw voor AsiDomes voorspoedig mag gaan! Enn.. geniet van elkaar met jullie prachtige dochter!
    Lieve groetjes Harmke