Thailand's first glamping resort :-)

16 juni 2018 - Leerdam, Nederland

Hey,

Wij zijn weer in Nederland! Voor eventjes dan… Afgelopen week hebben we afscheid genomen in Thailand en zijn we weer superlief verwelkomt in Nederland. Heel leuk om iedereen weer te zien en tegelijk moeilijk om Thailand achter ons te laten. Ik las pas de volgende quote wat ons gevoel goed beschrijft:

“When you travel, you will never be completely home again because part of your heart will always be elsewhere. That is the price you pay for the richness of knowing and loving people in more than one place.”

Het gezegde ‘Home is where the heart is’ gaat voor ons dan ook niet helemaal op omdat je hart altijd op twee plaatsen is. Het maakt wel dat we nu extra genieten van de mensen om ons heen in de maanden dat we in Nederland zijn.

Voorbeeld van een dome als hotelkamer

En hoe is de laatste periode in Thailand dan verlopen? Nou… heel goed en pittig! We gingen soms wel 5 stappen tegelijk vooruit en dan weer 4 stappen terug maar de uitkomst is heel positief. Afgelopen maanden hebben we besloten geen bestaand hotel over te nemen maar zelf te gaan bouwen. Geen normaal hotel maar luxe en unieke ‘domes’ (zie foto). We huren vanaf 1 oktober ’18 een land waar we op gaan bouwen. We zijn gigantisch blij dat de eerste stappen zijn gezet en kijken uit naar het vervolg! Het papierwerk wordt momenteel in orde gemaakt en is hopelijk afgerond als we eind september teruggaan. De investering is nog niet helemaal rond waardoor we in Nederland nog op zoek gaan naar verdere financiering. Willen jullie meebidden dat God ook hierin zal voorzien?

Barvrouwen

Vandaag denk ik aan Tammy. Ze heeft borderline en gebruikt daar veel medicijnen voor. Tammy voelt zich vaak eenzaam en is bijna elke avond dronken om de pijn in haar hart te vergeten maar het helpt niet. Soms zit ze stil in een hoekje en soms is ze zo aangeschoten dat ze al naar ons toe komt rennen en om de hals vliegt als we aan komen lopen. Maar wat haar bui ook is, ze vraagt altijd of we voor haar willen bidden en klampt zich vervolgens stevig vast voor een knuffel. Tammy is nog zo jong en heeft al veelste veel verantwoordelijkheden. Ze is bang voor gezichtsverlies als ze minder geld naar haar familie zou sturen waardoor ze niet uit de bars weg wil. Zoveel vrouwen die dit als enige keuze zien. Willen jullie meebidden dat Tammy bevrijd wordt van haar lasten en God haar geneest? Soms lijkt het zo’n uitzichtloze situatie, we zijn blij dat alles wat onmogelijk lijkt in onze ogen, mogelijk is bij God.

Groeten uit het koude en gezellige Nederland,

Yke & Gonny