Een blog vanuit Kuala Lumpur

24 januari 2019 - Kuala Lumpur, Maleisië

Jaa.. Jasmin en ik mogen het land weer in 😊. We zijn nu in Kuala Lumpur en ons visum is net met 3 maanden verlengd. Visaprocessen zijn vrij ingewikkeld in Thailand en soms wordt de toegang opeens geweigerd dus het is altijd weer even spannend.

20190124_143213

Yke is twee weken geleden naar de fabriek geweest waar onze domes worden gemaakt waardoor hij toen gelijk zijn visumaanvraag heeft geregeld.  Onze eerste dome is nu onderweg naar Thailand. We hebben er nu al één besteld omdat het hele idee nieuw is in Thailand waardoor we eerst één dome willen inrichten om vervolgens pas aan de rest te beginnen. Onze bouwvergunning is sinds vorige week rond en gisteren is de bouw gestart door de grond vlak te maken. De volgende stap is om water aan te leggen en het eerste platform te bouwen. Prachtig om de vooruitgang nu te zien en met jullie te kunnen delen.

Het land is klaargemaakt om te starten met de bouw

De financiën zijn nog niet helemaal rond maar de crowdfunding campagne heeft meer deuren geopend waardoor we er wel in geloven dat het volledige bedrag er binnenkort is. Hierin wordt ons geduld al lang op de proef gesteld maar we blijven vertrouwen houden door alle positieve reacties en mensen die eraan mee willen werken. Bedankt daarvoor!

--> Heb je de crowdfunding campagne nog niet gezien? Klik dan hier.

We waarderen het enorm als je hieraan mee wilt doen. Heb je geen creditcard? Stuur ons dan een berichtje voor ons rekeningnummer zodat we het bedrag onder jou naam kunnen doorstorten in de campagne.

Twee weken terug kwam m’n zusje Esther onverwachts naar Thailand, wat was het gezellig om haar voor ruim een week bij ons in huis te hebben! We hebben enorm genoten met elkaar en wat leuke toeristische dingen gedaan (zie foto’s). Heerlijk om met elkaar te lachen en om te laten zien wat onze leefwereld is.

20190117_10111820190113_174224IMG_20190119_193543_282

Morgen is Jasmin alweer een half jaar. Aan de éne kant lijkt het als de dag van gisteren dat ze geboren werd maar aan de andere kant lijkt ze al heel lang bij ons te zijn. Ik loop nog steeds tegen de dingen aan waar iedere nieuwe moeder tegenaan loopt (denk ik). Doe ik het wel goed? Waarom is ze weer verkouden? Google is normaal m’n beste vriend voor advies maar als ik dan Nederlandse adviezen lees zoals ‘je kind binnenhouden en goed warm aankleden’ dan denk ik toch wel …’uhm.. en nu?’. Dat geldt hier niet, haha. Dus dan kijk ik maar wat de Thaise mensen doen en geef ik daar m’n oer-Hollandse draai aan. Ze leidt er in ieder geval niet onder want tijgert momenteel vrolijk het huis door. Ow, en ze heeft nu een afstandsbediening gevonden die ze in d’r mond stopt.. toch ons huis is ‘babyproof’ maken als we terug zijn in Thailand... 😉

Groetjes uit Kuala Lumpur,

Gonny & Jasmin